Καλώς ήρθατε

Αν τρέμεις από αγανάκτηση για κάθε αδικία, είσαι σύντροφός μου.
CHE GUEVARA

Τετάρτη, 10 Ιουλίου 2013

Η αρχή έγινε με την ΕΡΤ …


Σήμερα βγήκαν οι φαλτσέτες και κατακρεουργήθηκε η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση .
Το αποπαίδι της δημόσιας εκπαίδευσης . Ο Έλληνας στην πραγματικότητα  πάντα θεωρούσε την τεχνική εκπαίδευση , χαβούζα του εκπαιδευτικού συστήματος . Τον τελικό αποδέκτη των «κακών» , των «απροσάρμοστων» ,των «αποτυχημένων» και γενικότερα των μαθησιακώς διαταραγμένων μαθητών, που η γενική εκπαίδευση τους τοποθετούσε στην προβληματική περιοχή της εκπαίδευσης ,  στα τμήματα ένταξης ή όπως αλλιώς θέλει να τα ονομάζει…. Όταν έρχεται η ώρα του Λυκείου πρέπει να καθαρίσει η ήρα από το στάρι .
Εδώ έρχεται και ο ρόλος της τεχνικής εκπαίδευσης .
Τι θα κάνουν τα εν λόγω παιδιά μέχρι να ενηλικιωθούν ;
Πως θα απασχοληθεί ο άνεργος νέος που προσδοκά ότι με την τεχνική του εκπαίδευση θα αποκτήσει δεξιότητες που θα βοηθήσουν στην επαγγελματική του αποκατάσταση ; 


Η απάντηση ήταν μέχρι σήμερα η  τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Τώρα πια όλα αυτά είναι πολυτέλειες . Όλα αυτά κοστίζουν …………
Δυστυχώς δεν έχουν όλοι την δυνατότητα να φοιτήσουν στις ανώτερες και ανώτατες βαθμίδας του εκπαιδευτικού συστήματος , (είτε λόγω κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων , είτε λόγω της ύπαρξης μαθησιακών διαταραχών , ακόμα και λόγω της αποτυχίας του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος  να τους εντάξει στην εκπαιδευτική διαδικασία) , προκειμένου να σπουδάσουν ένα γνωστικό αντικείμενο που ενδέχεται να τους ενδιαφέρει και ταυτόχρονα να αναπτύξουν κάποιες επαγγελματικές δεξιότητες που τους εμπνέουν.
Γι΄ αυτό και δεν της έδωσε ποτέ την προσοχή που της αξίζει. Ακόμα και την εποχή των Τεχνολογικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων (που εκ των υστέρων εκτιμήθηκε η σημασία του θεσμού) , η δουλειά έγινε στο πόδι . Προχειρογραμμένα βιβλία (κολάζ και αντιγραφές παλιότερων ή manuals και οδηγίες χρήσεως) , με γνωστικές επικαλύψεις και περιεχόμενο υψηλότερης βαθμίδας εκπαίδευσης.
Έως τώρα όμως η τεχνική εκπαίδευση στην Ελλάδα λειτουργούσε . Λειτουργούσε και απέδιδε , χάρη στους εκπαιδευτικούς που πήραν πάνω τους , το βάρος των ελλείψεων ή της παντελούς απουσίας σε οργανωμένα και σταθμισμένα αναλυτικά προγράμματα, σε άρτιο τεχνολογικό εξοπλισμό , σε σύγχρονα εγχειρίδια (απομεινάρι της ΤΕΕ εποχής). Δεν θα επικαλεστώ τσιτάτα για το «μεράκι» και το «φιλότιμο»  των εκπαιδευτικών της τεχνικής εκπαίδευσης. Δεν πιστεύω στις εξιδανικεύσεις . Σαφώς υπήρχαν και σαθρά σημεία ή ακόμα και περιοχές στο σώμα , αλλά τις γάγγραινες τις ακρωτηριάζουμε για να επιζήσει και ενδεχομένως να αναρρώσει πλήρως (με προσθετικές παρεμβάσεις) ο ασθενής .
Δεν τον εκτελούμε .
(Η κατάσταση στον χώρο της Παιδείας θα φτιάξει όταν ο τελευταίος συνδικαλιστής της ΟΛΜΕ κρεμαστεί από τα έντερα του τελευταίου υπουργού Παιδείας).