Καλώς ήρθατε

Αν τρέμεις από αγανάκτηση για κάθε αδικία, είσαι σύντροφός μου.
CHE GUEVARA

Κυριακή 21 Ιουλίου 2013

Τραπεζικά μπακαλοοικονομικά (Μεγάλη πουτάνα ο νομοθέτης)



Θέλω να αγοράσω ένα αυτοκίνητο από εσένα . Επειδή δεν έχω λεφτά πάω στην τράπεζα για δάνειο . Μου βάζουν στο τραπεζικό μου λογαριασμό τα λεφτά με την προϋπόθεση να τους δίνω ένα ποσό  συν τον τόκο κάθε μήνα . Εγώ βάζω υποθήκη το αυτοκίνητο ώστε να μην χάσει η τράπεζα τα λεφτά της αν δεν μπορέσω να αποπληρώσω τις δόσεις .

Στη συνέχεια μεταφέρω τα λεφτά από τον λογαριασμό μου στον λογαριασμό σου και πλέον το αυτοκίνητο μου ανήκει . Άντε , καλορίζικο και καλές βόλτες .


Εσένα ο τραπεζικός σου λογαριασμός αυξήθηκε  ,  εγώ επιτέλους απέκτησα αυτοκίνητο και η τράπεζα κερδίζει από τους τόκους του δανείου που τους δίνω. Άρα είμαστε όλοι καταχαρούμενοι . Και αν καταφέρω να αποπληρώσω το δάνειο θα είμαι διπλοχαρούμενος .

Όμως μέσα στην καλή χαρά όπως είμαστε , μας ξεφεύγουν κάνα δυο λεπτομέρειες  .

Πρώτον : Είχα υποθηκεύσει το αυτοκίνητο όταν ακόμα δεν μου ανήκε και
Δεύτερον : Η αγοραπωλησία έγινε χωρίς κανένας να πάρει λεφτά στα χέρια .

Προφανώς τα λεφτά δεν τα έχει η τράπεζα άρα δεν μπορεί να μου τα δώσει στο χέρι . Το μόνο που μου δίνει είναι κάποια ψηφία στο τραπεζικό μου λογαριασμό τα οποία τα μεταφέρω στο δικό σου λογαριασμό . Όχι φράγκα , αλλά ψηφία .

Κάτι βρωμάει εδώ . Κάποιος κάνει απατεωνιές .

Για να είναι όμως κάτι παράνομο θα πρέπει κάποιος να ζημιώνεται . Κάποιος να χάνει από όλη αυτή τη διαδικασία . Όμως προηγουμένως είπαμε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι κερδίζουν . Εγώ το αυτοκίνητο , εσύ τα φράγκα από την πώληση και η τράπεζα τους τόκους από το δάνειο . Τελικά ποιος χάνει ;

Αν κάποιος ζημιώνεται από τη διαδικασία , τότε θα μπορούσε να κριθεί η πράξη ως παράνομη . Το θέμα είναι ποιος είναι αυτός ο κάποιος .

Όποιος βρει την απάντηση κερδίζει την θέση του υπουργού οικονομικών στο αντίστοιχο υπουργείο .

Μήπως οι τράπεζες μας κλέβουν ;

Μήπως η κρίση δημιουργήθηκε από κακούς χειρισμούς των τραπεζών ;

Μήπως να καίγαμε τις τράπεζες ;

(Νόμιμο θεωρείται οτιδήποτε καλύπτεται από τον νόμο . Μπορεί κάτι να είναι ανήθικο και ταυτόχρονα νόμιμο .  Χθες να ήταν παράνομο , σήμερα όμως να ψηφίζεται ένας νόμος που να το νομιμοποιεί .

Μεγάλη πουτάνα ο νομοθέτης )