Καλώς ήρθατε

Αν τρέμεις από αγανάκτηση για κάθε αδικία, είσαι σύντροφός μου.
CHE GUEVARA

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

Μαθήματα φυσικής ιστορίας

1.060 είδη ανακαλύφθηκαν στο νησί της Νέας Γουινέας από το 1998 έως το 2008 . Η Νέα Γουινέα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα οικοσυστήματα του κόσμου, με τεράστια βιοποικιλότητα. Υπολογίζεται ότι εκεί ζει το 5-10% των ειδών του πλανήτη, πάρα πολλά από τα οποία είναι ενδημικά. Το νησί κατοικείται κυρίως από τη φυλή των Παπούα.
Εκεί πρέπει να είναι ο παράδεισος . Εκεί θα πάω . Θα τα μουντζώσω όλα εδώ στην Ελλάδα και θα πάω να ζήσω παρέα με τους Παπούα . Ούτε άγχος , ούτε κίνηση στους δρόμους , ούτε χρεωκοπίες … τίποτα . Οι Παπούα , από ότι ξέρω , είναι φιλικοί . Δεν θα έχουν πρόβλημα να μου προσφέρουν φιλοξενία .
Και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα . Οι Παπούα θα μου προσφέρουν φιλοξενία . Εγώ στους Παπούα τι μπορώ να προσφέρω ;
Τεχνολογία φαντάζομαι δεν χρειάζονται . Άμα την χρειαζόντουσαν θα την είχαν αποκτήσει .
Εργατικά χέρια ίσως ; Αν και όσα χρόνια θυμάμαι τον εαυτό μου , το μυαλό μου γύμναζα , όχι το σώμα μου . Άρα ξεχνάμε και την χειρονακτική προσφορά .
Τελικά έχω εγώ , ο πολιτισμένος ,  κάτι να προσφέρω στην απολίτιστη κοινωνία των Παπούα ;
Όσο και αν σκέφτομαι το συμπέρασμα είναι τραγικό . Δώδεκα χρόνια στο σχολείο , τέσσερα στο πανεπιστήμιο , μεταπτυχιακό , ξένες γλώσσες , γνώσεις Η/Υ και είμαι παντελώς άχρηστος για τους Παπούα . Και αυτοί χωρίς σπουδές , χωρίς κοσμοπολίτικες γνώσεις , χωρίς καν να έχουν βγει από τη χώρα τους , ίσως ούτε έξω από το χωριό τους , έχουν να μου προσφέρουν πολλά .
Μήπως είναι καιρός να αρχίσω να μαθαίνω την τοπική διάλεκτο των Παπούα ; Θα είναι μια αρχή . Εύκολη γλώσσα πρέπει να είναι . Βασικές λέξεις περιλαμβάνει απλώς για την επικοινωνία . Λέξεις όπως χρηματιστήριο , μνημόνιο , χρεωκοπία , τράπεζα θα τους είναι παντελώς άγνωστες . Και άχρηστες .
Τελικά την κόλαση και τον παράδεισο τα δημιουργείς γύρω σου καθημερνά . Είναι θέμα επιλογών . Οι Παπούα επέλεξαν να ζήσουν στον παράδεισο και εγώ στην κόλαση . Παρέα με τις τράπεζες , τους πολιτικούς και τους αγανακτισμένους .