Καλώς ήρθατε

Αν τρέμεις από αγανάκτηση για κάθε αδικία, είσαι σύντροφός μου.
CHE GUEVARA

Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011

Γιατί δεν γουστάρω το μνημόνιο . Γιατί γουστάρουν το μνημόνιο ;

Γιατί δεν γουστάρω το μνημόνιο .
Γιατί δεν θέλω να ζω με δανεικά . Θέλω να ξοδεύω μόνο όσα έχω . Αυτόν τον κανόνα  ακολουθώ στη ζωή μου και ποτέ δεν με απογοήτευσε .
Δεν μου αρέσει να ξεπουλάω την περιουσία μου για πενταροδεκάρες . Όταν πουλάω κάτι το κάνω για να αποκτήσω κάτι άλλο που μου βελτιώσει το βιοτικό μου επίπεδο, και όχι απλώς για να καταναλώσω σκουπίδια των διαφημίσεων , που θα μου προσφέρουν σε επίπεδο status ή life style . Ούτε για να κλείσω οικονομικές τρύπες . Επειδή δεν έχω δημιουργήσει οικονομικές τρύπες. Ξοδεύω μόνο όσα έχω . Ούτε λεπτό παραπάνω .
Όταν θέλω να επενδύσω , οργανώνομαι . Αρχικά κάνω αποταμίευση . Και όταν αποταμιεύσω αρκετά , επενδύω σε κάτι που θα μου βελτιώσει την ποιότητα ζωής μου . Μπορεί να είναι ένα pc τελευταίας τεχνολογίας που θα διευκολύνει την δουλειά μου, ένα ταξίδι στο εξωτερικό που θα διευρύνει τους πολιτισμικούς μου ορίζοντες , ένα αυτοκίνητο που θα μου εξοικονομήσει χρόνο από τις μετακινήσεις … αλλά πάντα με λεφτά που έχω , ποτέ δανεικά . Γιατί τα δανεικά δεν είναι δικά μου λεφτά , και ποτέ δεν θα γίνουν .
Όταν παίρνω το μισθό μου , βάζω στην άκρη τα πάγια έξοδα , βασικά τους λογαριασμούς . Με αυτό τον τρόπο γνωρίζω τι μου απομένει να ξοδέψω . Πάντα σύμφωνα με αυτά που έχω διαθέσιμα . Ποτέ με δανεικά . Γιατί η ρήση «δανεικά και αγύριστα δεν ισχύει» . Είναι αστικός μύθος . Αν σε δανείσουν , θα σε ξεσκίσουν μέχρι να στα πάρουν πίσω , με το αντίστοιχο τοκογλυφικό κέρδος .  Και αν σε βρουν στην ανάγκη δεν θα σε αφήσουν σε ησυχία . Δεν υπάρχει αλληλεγγύη σε αυτά τα πράγματα , από κανέναν  .Όσοι δανείζουν το κάνουν για να κερδίσουν . Και όχι μόνο κερδίζουν αλλά κερδοσκοπούν σε βάρος αυτών που νομίζουν ότι η κατανάλωση θα γεμίσει τα υπαρξιακά τους κενά .
Αν κάποια στιγμή , για οποιοδήποτε λόγω , τα έξοδα μου υπερβούν τα έσοδα μου , μειώνω τα έξοδα μου ιεραρχικά . Κόβω αρχικά τα λιγότερο απαραίτητα . Θα πηγαίνω με την συγκοινωνία , θα κόψω το κινητό , θα μειώσω τις βόλτες … Αλλά δανεικά δεν θα πάρω . Θα μου μεγαλώσει το πρόβλημα μεσοπρόθεσμα μέχρι που θα γίνει βουνό και θα με πλακώσει .
Ποτέ δεν θα πάρω δανεικά από το παιδί μου για να φάω σε ένα ακριβό εστιατόριο . Θα φάω σπίτι .


Και επειδή και οι κανόνες έχουν εξαιρέσεις , αν κάποτε χρειαστεί να δανειστώ θα γίνει για κάτι που πραγματικά αξίζει τον κόπο και πάντα με την προϋπόθεση να μπορώ να το ξεπληρώσω σε εύλογο χρονικό διάστημα . Εγώ , όχι το παιδί μου . Στο παιδί μου δεν θα αφήσω χρέη .

Τόσο δύσκολο είναι ;

Γιατί γουστάρουν το μνημόνιο .
Επειδή θέλουν να ζουν με δανεικά . Θέλουν να ξοδεύουν περισσότερα από όσα έχουν . Αυτόν τον κανόνα  τον ακολουθούν από τότε που δημιουργήθηκε το κράτος . Τα αποτελέσματα γνωστά και τραγικά .
Τους βολεύει να ξεπουλάνε την περιουσία των άλλων για πενταροδεκάρες  . Όχι τη δικιά τους περιουσία αλλά τη δικιά μας . Την δικιά τους την έχουν εξασφαλισμένη . Για να κλείνουν τρύπες τις οποίες οι ίδιοι δημιούργησαν . Επειδή ξοδεύουν περισσότερα από όσα έχουν . Έτσι έχουν μάθει .
Δεν τους ενδιαφέρουν οι επενδύσεις . Αυτά είναι κόλπα ζόρικα . Είναι για επιστήμονες . Φέρε δάνεια να μπαλώσουμε τρύπες γιατί αν περιμένουμε από επενδύσεις , κλάφτα Χαράλαμπε .
Πρώτα αποφασίζουν πόσα θα ξοδέψουν και μετά υπολογίζουν τα έσοδα . Ισολογισμοί και χαζομάρες …
 Έλα μωρέ τώρα , πέντε πάνω πέντε κάτω έχει ο θεός . Έτσι και αλλιώς δάνειο θα πάρουμε , τι να τον κάνουμε τον ισολογισμό . Αυτός θέλει σκέψη .
Θα διοργανώσουμε Ολυμπιακούς αγώνες , θα φτιάξουμε μετρό , καινούριο αεροδρόμιο , γήπεδα , γέφυρες . Χαμός θα γίνει . Με δανεικά βέβαια . Τα οποία θα τα πληρώσουν τα παιδιά μας . Έτσι και αλλιώς σε αυτά θα μείνουν . Μην τα θέλουμε και όλα δικά μας . Θα τα χαίρονται χωρίς να τα πληρώνουν ; Άντε , κοπρίτες .